Thursday, July 24, 2008

my abah n my ammie...

Assalamualaikum kawan-kawan....

Daisypath Next Aniversary Ticker

Hari nie saya nak cerita tentang abah dan ammie pula.. Kenapa ade cerita dorang nie?.. Kalau takde dorang saperla saya..macam mana Arif Iskandar boleh wujud..betul tak...hehhehehhehe.. ok la saya cerita kisah abah saya dulu..



My superhero Abah

Nama abah saya ialah Lokman Hakim Bin Haron. Umur abah 36 tahun. Abah lahir pada 4 Ogos 1972. Abah saya dilahirkan di Hospital Pakar Sultanah Aminah Muar, Johor. Abah saya bekerja di Magna Prima Sdn. Bhd. Ofis abah tidak jauh dari rumah kami. Abah bekerja 6 hari seminggu. Walaupun begitu saya selalu jumpa abah. Abah balik makan tengahari dan pulang pada pukul 6.00 petang. Abah akan bawa saya berjalan-jalan di padang setiap petang. Malam pula abah rajin juga bawa kami pergi makan dan berjalan-jalan di Jusco atau Carrefour yang berhampiran dengan rumah kami.

Setiap malam saya akan bersembahyang Maghrib dan Isya' dengan abah. Abah ajar saya mengaji. Abah juga ajar saya bermain bola sepak. Abah juga suka menyanyi. Cita-cita abah dulu nak jadi penyanyi tapi tidak kesampaian kerana halangan keluarga. Oleh itu abah ajar saya menyanyi. Menyanyi adalah seronok dan saya suka belajar melalui nyanyian. Apabila waktu nak tidur, sememangnya tugas abah untuk menyalinkan dryper saya. Saya suka tidur sebelah abah dan dengar alunan dengkuran abah yang mendamaikan...hehehhehhe...ARIF SAYANG ABAH!!!!



My supermum Ammie

Ini adalah ammie saya. Nama ammie saya ialah Norul Aini Bte Abdul Manap. Umur ammie 30 tahun. Ammie lahir pada 15 November 1977. Ammie saya dilahirkan di Hospital Pakar Sultanah Aminah Muar, Johor. Ammie tidak bekerja seperti abah. Ammie ditugaskan menjaga segala kebajikan dan keperluan saya. Ammie adalah teman paling rapat dan teman setia saya. Ammie teman saya tidur, teman saya bermain, teman saya mandi, teman saya makan, teman saya sewaktu sakit, teman saya pergi checkup, teman saya untuk meluahkan perasaan, teman untuk berlawan, teman untuk belajar, teman untuk menyanyi, teman untuk berjalan-jalan....banyak lagila..nak senaraikan sume ke...hehhehhee...banyakkan tugas ammie. Semua nie ammie charge for free aje..hehehhehe...

Ammie suka sangat berchatting..tak kira..chat kat telephone atau kat alam cyber. Ammie selalu ketawa bile lepas cakap. Saya selalu tiru gaya ammie. Sekarang saya sudah pandai dail nombor telephone abah dan tokki kat kampung. Saya pun dah pandai on and off PC. Ammie buat hidup saya ceria. Saya berasa selamat sangat-sangat bila ade ammie. Ammie adalah perlindung terbaik dari segala serangan dan ancaman makhluk asing. ARIF SAYANG AMMIE!!!!!

Doa Arif untuk abah dan ammie :
Wahai Tuhanku, cucurilah rahmat kepada mereka berdua (ammie dan abah) sebagaimana mereka telah mencurahkan kasih sayangnya memelihara dan mendidikku semasa kecil.

Ayat 24 Surah Al-Israa'

No comments: