Thursday, July 31, 2008

Al-Fatihah buat Tok Lang dan Tok Nenek...

Assalamualaikum kawan-kawan...

Kali nie saya nak cerita tentang kehilangan orang-orang yang tersayang dalam hidup saya.. Kata ammie, Allah amat sayang pada Tok Lang dan Tok Nenek..tu yang Allah jemput mereka kembali..



Ini adalah Tok Lang saya. Namanya Halimah Bin Mohammed. Tok Lang lahir pada 31 Julai 1948. Hari niela harijadi Tok Lang. Kalau dulu arif wish Selamat Hari Jadi Tok Lang, semoga dimurahkan rezeki, diberikan kesihatan dan dipanjangkan umur tapi sakarang arif hanya mampu berdoa agar Tok Lang sentiasa ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Tunggu arif di syurga nanti yea...Setiap hari arif doa dan sedekah fatihah pada Tok Lang. Arif rindu Tok Lang.



Sekejap rasanye dah sebulan Tok Lang tinggalkan arif. Tok Lang meninggal dunia pada 29 Jun 2008. Rasanye macam baru je rase Tok Lang dukung arif, tenteramkan arif kalu arif nagis, main-main dengan arif, suap arif makan, ajar halau lalat, ajar main anak kucing...macam-macam dah Tok Lang wat untuk arif. Segala kenangan akan sentiasa terpahat dalam ingatan arif...insya Allah..





Ini pula Tok Nenek saya. Tok Nenek adalah abah Tokki. Ammie kata tok Nenek adalah moyang arif. Nama Tok Nenek ialah Hj. Jalis Bin Ludin. Tok Nenek meninggal sebab sakit tua. Sepanjang hidup Tok Nenek, dia jarang sakit. Tok Nenek kuat usahakan kebun. Arif tak sempat kenal Tok Nenek macam arif kenal Tok Lang tapi arif sempat bergambar dengan Tok Nenek. Masa tu arif baru sebulan. Genap arif 40 hari Tok Nenek pergi jumpa Tuhan tinggalkan arif. Arif doakan agar Tok Nenek ditempatkan dikalangan orang yang beriman. Amin..


No comments: