Tuesday, December 2, 2008

BREAST CANSER AWARENESS...

Assalamualaikum kawan-kawan...


Ade sorang member maya ammie tag ammie ngan logo nie.. Terima kasih MAMADHEA kerana memberi peringatan pada ammie arif. Banyak kisah suka duka nak ammie arif kongsikan di sini tentang penyakit ini.

Dalam family arif, Mak Lang Arif adalah orang yg arif paling sayang dan yg paling sume orang sayang telah kembali ke Rahmatullah disebabkan penyakit breast canser nie. Mak Lang Arif sememangnye mengamalkan bentuk pemakanan yg sihat, bersenam sepanjang hidupnye namun takdir Allah tiada sape mampu tandingi. Breast canser nie mampu menyerang sume orang tidak kire jantina dan sume orang mempunyai sel canser dalam badannye samada aktif/tidak. Penyakit ini tidakla menyakitkan sbb tu ramai orang boleh "menyimpannye" drpd mendapatkan rawatan dengan segera. Setakat nie blum ade ubat yg bleh menyembuhkan penyakit ini 100%. bak kata pepatah, lebih baik mencegah dr mengubati, lebih baik mengawal dr merebak, lebih baik mengetahuinye dari awal sblm terlambat...

Oleh itu, marila ramai2 amalkan cara hidup sihat. kalu bleh elakkan makan diluar yg kite tidak jamin kebersihannye dan elakkan juga fast food n junk food. Bukan kate tak bleh makan tapi kurangkanla..Banyakkanla makan sayur2an dan buah2an. Jagala pemakanan dan sayangila diri kite. Khidmat masyarakat ini dibawa khas oleh ammie arif.

Al-Fatihah wat Mak Lang Arif : Halimah Binti Mohammed

No comments: